РІЧНИЙ ЗВІТ

Звіт керівника

Херсонського ясел-садка №65 комбінованого типу

Херсонської міської ради на загальних зборах

                                                                                                                                                                                                   від  28.05.2021року

Освітнє середовище закладу дошкільної освіти

      Будівля, приміщення, споруди, обладнання і територія ясел-садка є безпечними, комфортними, естетичними та справними.

      Природне освітлення  садочку  забезпечували великі вікна, в які встановлені склопакети, що забезпечували відмінні теплозберігаючі характеристики в поєднанні з високими показниками світлопропускання. Штучне освітлення забезпечували  240 енергозберігаючих ламп.

     Опалювальна система ясел-садка знаходиться в належному стані. Систематично ведеться моніторинг обліку споживання електроенергії, тепла, води, який кожного дня передається на сайт «umuni». Розроблені заходи щодо економного використання енергоносіїв.

    Санітарно-гігієнічні умови утримання закладу відповідають вимогам. Середня температура повітря в приміщеннях не нижче +19°, забезпечено гаряче водопостачання  через бойлери.

     На дитячих ігрових майданчиках встановлено нове дерев'яне обладнання: автобус, потяг, казковий будиночок з гіркою, павільон, пісочниці з навісом, столики, лавки, криниця.

     Впродовж 2020-2021 н.р. були придбані сучасні кольорові меблі, які  розміщені так, щоб максимально вивільнити площу для ігрової і рухливої діяльності дітей. У кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе слідуючі елементи системи альтернативної комунікації: розклад, меню, екран настрою, ранкові зустрічі, стіна творчості, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей, полегшує процес адаптації та соціалізації. У приміщеннях всіх вікових груп створено розвивальне середовище: здоров'язбережувальне, ігрове, мистецьке, читацьке, сенсорно-когнітивне, етнографічне, еколого-природниче, трудове, психологічне, технічне, батьківського просвітництва.

       Всі приміщення для роботи з дітьми забезпечено необхідним обладнанням, посібниками, іграшками у відповідності до освітньої  програми «Дитина» та типу закладу.

      В яслах-садку діє комісія, яка веде облік та списання відпрацьованого м'якого та твердого інвентарю,  проводить профілактичну роботу щодо його збереження.

       Безперебійне функціонування ясел-садка забезпечено бюджетними та позабюджетними коштами. Упродовж звітного періоду було виділено 6947,74  грн.

бюджетних коштів, за які придбано дезінфекційні засоби, рушники паперові, пирометр, мило бактеріальне.

        За кошти зі спецрахунку  на суму 15607,75 грн. було придбано: двері противопожежні (електрощитова) та двері вхідні двостулкові зі склом.

        За позабюджетні кошти на загальну суму  173914,80 грн.. придбано та зроблено: посуд (каструлі,тарілки, чашки, відра) – 4937 грн., методична література (посібники, ігри, зошити, книги) – 5149 грн., меблі дитячі (столи, шафи, лавки, ящики для іграшок, полиці) – 31145 грн., дворове обладнання (пісочниці, будинок-бесідка, лавки, столики) – 17800 грн., електрообладнання (бойлер, телевізор, венти-лятор) – 9037,60 грн.,  фарба  - 7000 грн., термометри – 1328 грн., термокилимки – 1400 грн., ремонтні роботи – 21635 грн., змішувачі, крани – 1141 грн., іграшки – 4638 грн., канцтовари – 1641 грн., господарчі товари – 22723 грн., миючі засоби – 10340 грн., ремонт електрообладнання  - 14000 грн., оплачено за послуги – 20000 грн.

       Піклуючись про безпеку вихованців та працівників закладу було придбано пісок та відсів, які використовувалися під час ожеледиці.

       Для повноцінної організації  протипожежної безпеки в заклад  придбані та встановлені евакуаційні лампи «вихід» - 2 шт., додаткове обладнання для гасіння пожежі: сокира, багор, кошма, лопати – 2 шт., розтруб пожежний.

       Різноманітне, безпечне, корисне та збалансоване харчування відповідало потребам усіх вихованців та є однією з головних складових турботи про зміцнення та збереження здоров'я дітей. У яслах-садку організація харчування ведеться відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» від 23.05.91р. № 1060-ХІІ (із змінами), статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006р. № 298/227, спільному Наказу МОН молоді та спорту України та МОЗ України від 26.02.2013р. №202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», а також Постанові КМУ №305 від 24.03.2021р. «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

У яслах-садку здійснювався триразовий режим харчування дітей відповідно до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.04 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих навчальних закладах» з урахуванням розподілу їжі за калорійністю Перелік страв, які готуються, затверджені у міській СЕС. Контроль за закладкою продуктів в котел на харчоблоці здійснювався черговими  згідно  графіку, затвердженому  керівником.

У яслах-садку створена рада з харчування (наказ №225 від 05.10.2020р.), яка залучала  батьків вихованців до проведення контролю за організацією харчування, до проведення Дня відкритих дверей «Виконання норм та вимог щодо харчування дітей в ЗДО» (екскурсія на харчоблок).

Згідно наказу в яслах-садку створена робоча група НАССР,  метою якої є  удосконалення запобіжних дій і управління ними з метою забезпечення вимог з безпеки і якості продукції. Політика в області безпеки харчової продукції ясел-садка – це забезпечення стабільності якості продукції на всіх етапах її циклу.

Адміністрацією здійснювався постійний контроль за організацією харчування в групах (дотримання режиму харчування, виховання культурно-гігієнічних навичок під час споживання їжі дітьми, ознайомлення дітей зі стравами, які ними споживаються, дотримання санітарно-гігієнічних вимог) та на харчоблоці (дотримання технології приготування страв, дотримання санітарно-гігієнічних вимог працівниками харчоблоку, видача страв на групи).

Педагогічні працівники дотримувалися принципів наступності, єдності вимог в яслах-садку і в родині. Питання раціонального харчування дітей вносилися у тематику засідань батьківських комітетів груп, батьківських зборів: «Ще ложечку?, або Як батькам навчитися правильно годувати дітей», «Вплив культури харчування на здоров'я дітей», «Столовий етикет для дітей і дорослих. Що не можна робити за столом», «Почую кожного! Або як урахувати вимоги батьків вихованців щодо організації харчування». Організація харчування  у закладі сприяє формуванню  культурно-гігієнічних навичок  здобувачів дошкільної освіти.

Їжа видавалася дітям у визначений час згідно з графіком та  режимом дня.

Слід зазначити, що на протязі 2020-2021 н.р. не було жодного випадку харчових отруєнь, гострої кишкової інфекції, що свідчить про належний стан організації харчування.

        Аналіз щоденних норм харчування показав, що недовиконання норм продуктів харчування викликане невідповідністю вартості продуктів.  Збільшення оплати за харчування у два рази дало можливість покращити  показники виконання норм на 100% з м’яса, масла вершкового, олії, цукру, круп, хліба. Показники виконання норм з овочів та  свіжих фруктів залишаються сталими, тому, що по причині відсутності овочерізки,  не  готувалися овочеві салати.

      У закладі харчувалися діти пільгових категорій: безкоштовно: - діти-інваліди – 2 дитини, діти воїнів АТО – 9 дітей, діти вимушених переселенців -4 дитини,  50% від загальної суми: багатодітні родини – 10 дітей, малозабезпечені– 1 дитина.

       У яслах-садку створено умови  для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я  здобувачів дошкільної освіти.

Медичне обслуговування у яслах-садку здійснювалося відповідно вимог чиного законодавства. Виконання заходів лікувально-профілактичного, оздоровчого, протиепідемічного, санітарно-гігієнічного характеру та санітарно-просвітницьку роботу з персоналом ясел-садка і батьками вихованців забезпечувала  медична сестра старша закладу.

Щоквартально та щомісячно (групи раннього віку) з метою обстеження фізичного розвитку вихованців здійснювалися антропометричні вимірювання, в інформаційних куточках кожної вікової групи висвітлювалися антропометричні дані, завдяки чому батьки можуть простежити за розвитком своєї дитини. Щороку організовується поглиблений огляд дітей старших груп лікарями-спеціалістами (ревматологом, хірургом, ортопедом, окулістом, лікарем ЛФК, логопедом, психіатром). Огляд дітей на педикульоз проводився щоденно вихователями груп та один раз на 10 днів медичною сестрою.

Особлива увага при організації медичного обслуговування надавалася дітям, які стоять на диспансерному обліку з виявленими захворюваннями. Щомісячно лікар дитячої поліклініки проводив огляд таких дітей, надавав рекомендації.

Профілактичні щеплення проводилися відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України №720 від 31.01.2000р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні». Перед щепленням обов'язково здійснювався огляд дітей лікарем. Батьки попередньо ознайомлювалися під особистий підпис про строки виконання щеплень їхнім дітям. За бажанням батьків щеплення проводились в поліклініці за місцем проживання. План виконання  профілактичних щеплень «поліомієліту» та «манту»  по яслам-садку складає 97%,  а «кір, краснуха, паратит» - 100%   Звіт про проведення щеплень та їх аналіз систематично передавався в дитячу поліклініку та реєструвався в журналі профілактичних щеплень.

        Вихователями під контролем медичної сестри проводилася оздоровча робота: розроблено доцільний режим дня, щоденно з дітьми проводилася  дихальна гімнастика, кольоротерапія, піскова терапія. Щомісяця в групах дошкільного віку організовувалися  Дні здоров'я. Медсестрою та вихователем-методистом регулярно здійснювався медико-педагогічний контроль, результати якого фіксувалися у відповідних протоколах.

     Створювалися екологічно сприятливі умови в приміщені для ігор та занять дітей: дотримання санітарно-гігієнічних вимог;  индивідуалізація режимних процесів з урахуванням здоров'я і розвитку дитини; культура гігієнічного обслуговування дітей (туалет, годування, сон, одягання на прогулянку).

Аналізуючи стан захворюваності дітей можна зробити висновки, що основні захворювання - це ГРВЗ  та інші.

       У 2020/2021 н.р. не було зафіксовано жодного випадку шлунково-кишкових інфекцій. В поточному році лікарі-спеціалісти відзначили зменшення  плоскостопості, захворювань верхніх дихальних шляхів, покращення зору. Загальний аналіз захворюваності дітей показав, що всього по хворобі зафіксовано 780 випадків, з них по ГРВЗ – 59, інфекційним захворюванням -  0 випадків, іншим захворюванням – 721. Зменшення кількості випадків в порівнянні з минулим роком становить  11%.

     Директор та сестра медична старша  постійно контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму та санітарний стан, що теж відігравало невід'ємну  роль у збереженні здоров'я вихованців.

      З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі упродовж року проводилася санітарно-просвітницька робота  та контроль за виконанням щеплень дітей згідно календаря щеплень  з батьками, працівниками та дітьми.

За результатами перевірок  приміщення ясел-садка та виконання працівниками закладу санітарно-гігієнічних норм знаходиться у задовільному стані. Усі приписи  виконані на 100%.

        Випадків дитячого травматизму не було.

Ясла-садок планував та реалізовував діяльність щодо запобігання будь-яким проявам  дискримінації та булінгу в закладі.

В яслах-садку постійно проводилися заходи з пропаганди психолого-педагогічних знань щодо соціального захисту дітей. На батьківських зборах  (у форматі ZOOM) практичний психолог доповідала батькам про систему соціального захисту. Було доведено до відома працівників та батьків алгоритм дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з насильством в сім'ї. Ознайомлено педагогів про неухильне виконання  ст.54, ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїми  моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки  педпрацівників, захищати дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.

На стенді «Психологія від А до Я» постійно оновлювалася актуальна інформація : було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім'ї.

На сайті ясел-садка yasla-sadok65.ks.ua організована сторінка практичного психолога «Протидія булінгу», де батьки мали змогу ознайомитись  з Порядком подання та розгляду  заяв протидії булінгу та консультаціями з даної теми.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що робота з соціального захисту  вихованців проводилася планово, в системі і виконувалася на достатньому рівні.

        Освітнє середовище ясел-садка сприяло соціалізації особистості та мотивувало здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій, навичками та уміннями.

Здобувачі дошкільної освіти

      Організація освітнього процесу у яслах-садку  сприяла набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Екопростір розвитку дитини», «Гра дитини», «Комунікативний розвиток особистості», «Дитина у світі мистецтва», «Конструювання», визначених інваріативною складовою Базового компоненту дошкільної освіти.

      Згідно з рішенням педагогічної ради  ясел-садка (протокол №1 від 26.08.2020 року) та наказу №186 від 03.09.2020 року освітній процес у закладі здійснювався за програмою «Дитина», «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ» Ю.В.Рібцун, «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього та старшого дошкільного віку із ЗНМ» Л.І.Трофименко.

      У яслах-садку створювалися умови для реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти, а саме для впровадження  додаткових освітніх послуг: гурток з музичного виховання «До-мі-соль-ка» та  фізкультурно-оздоровчого направлення «Ритм» (зі степами). Гуртки працювали за згодою з батьками та з урахуванням індивідуальних особливостей  дітей.  В порівнянні з минулим роком охоплення дітей гуртковою роботою зменшилося на 35% ( причина – карантин з приводу на COVID-19, не дозволяється  з’єднувати дітей з різних груп).

      Основними формами організаційної роботи освітньої діяльності дітей є: індивідуальні та групові  заняття – тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, бінарні та підсумкові. У закладі забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня  та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей. Гранично допустиме навантаження відповідає віковій групі.

      У яслах-садку визначено систему здійснення внутрішнього моніторингу  підсумкових і проміжних результатів засвоєння програми, що дозволяло оцінити динаміку досягнень здобувачів дошкільної освіти. Ключевим етапом моніторингу якості сформованих знань дітей є виявлення найбільш сформованих компетентностей відповідно до Базового компоненту. На сьогоденні  показником ефективності  реалізації завдань БКДО є його наступність зі стандартами нової української школи. Розвиток мовлення дошкільника має особливе значення у формуванні особистості. Моніторинг показав, що діти вже користуються всіма частинами мови, правильно вживають  прості граматичні форми, намагаються будувати  складнопідрядні та складносурядні речення. Вони можуть вільно розповідати про свою сім'ю, про себе, складають невеличкі розповіді. Моніторинг з мовленнєвого розвитку показав динаміку  високого та достатнього рівня в порівнянні з 2020 роком на 3%. Це досяглося за рахунок проведення семінарів-практикумів, педрад, конкурсів, батьківських зборів, на яких велика увага приділялася виробленню мовленнєвої компетентності як у дітей, так і у дорослих. Але на сьогодні залишається нагальним питання щодо розвитку мовлення дітей, користування  мовою у різних життєвих ситуаціях; залучення дітей до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми та дорослими.

         Визначення рівня засвоєння вихованцями змісту освіти за освітньою лінією «Особистість дитини» передбачала вимірювання показників щодо формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових вмінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпеки життєдіяльності.

        Зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» включає у себе формування у дітей дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та  відповідального екологічного ставлення до природного довкілля; природничу освіченість, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи.

        Оцінка рівня засвоєння вихованцями змісту освіти за освітньою лінією «Дитина в соціумі», передбачала формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських  взаємин, готовності  співпереживати та співчувати іншим; долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати  з ними свої зусилля для досягнення спільного результату.

       Оцінювання за освітньою лінією «Дитина у світі культури» ґрунтувалось на засадах формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури  та безпеки праці. Музичні керівники упродовж року проводили цікаві інтегровані заняття, і як результат творчої діяльності, це відтворювалось в святах, музичних виставах, розвагах, театралізованій діяльності, постановах лялькових театрів. Діти збагатились музичними враженнями, навчились слухати та розуміти класичні твори; полюбили українську народну, сучасну музику; на слух розрізняють  гру різних музичних інструментів.

         Вимірювання  результатів діяльності за освітньою лінією «Дитина в  сенсорно-пізнавальному світі» визначалось у рівні сформованості доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, які  відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів  довколишнього світу; спрямованих на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень.           Освітня лінія «Гра дитини» визначала  формування у дітей умінь і навичок, які  направлені на розвиток творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у вихованців стійкого інтересу до пізнання довкілля й реалізації себе в ньому.

        В яслах-садку  створенні всі належні умови для фізичного виховання дошкільників. Педагоги вдало використовували методи, прийоми, способи організації дітей при проведенні фізкультурних занять, спортивних заходів. Використовувались традиційні і нетрадиційні методи та прийоми навчання за методикою Є.С.Вільчковського, М.М.Єфименка та О.П.Аксьонової. У закладі проводилися різні заходи з фізичної  культури: щоденна ранкова гімнастика, заняття, спортивні розваги, свята, Дні здоров’я, Тижні здоров’я (за планом), гімнастика пробудження після сну, фізкультхвилинки та фізкультпаузи під час занять.

У кожній віковій групі заведено листки здоров'я вихованців. Відповідно до запису у листку здоров'я здійснювався індивідуальний та диференційований підхід, враховувався стан індивідуального здоров'я дитини під час фізичних навантажень.

Починаючи з 2014 року на базі ясел-садка працює школа інноваційних технологій «Школа розумного руху». Це інноваційна програма з фізичного виховання дітей в системі «ЗДО - початкова школа» за методикою О.П.Аксьонової.  Педагогічний процес здійснювався за двома напрямками: відмови від авторитарного стилю, директивного навчання, заборон, примусів та функціонування не репресивної педагогіки, коли кожен вихованець усе цінне для себе має відшукати сам. За сім  років роботи за цією програмою  діти  позбавилися комплексів щодо свого тіла, темпераменту, стали більш впевнені у своїх здібностях. Під час карантину по короновірусу інструктором з фізичної культури були розроблені рекомендації  для батьків  «Фізичні вправи в умовах карантину»  та для молодих педагогів «Виконання основних рухів» , які виставлені на сайті ясел-садка та  управління освіти Херсонської міської ради . 

      Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогу-лянки, які вихователі організовували на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи.

     У всіх вікових групах систематично проходили організовані заняття по вихованню здорового способу життя, удосконаленню умінь догляду за своїм тілом. Аналіз роботи з даного питання показав, що у порівнянні з 2020 роком на 17% збільшилася кількість дітей, які свідомо дотримуються культурно-гігієнічних вимог, знають корисні та шкідливі фактори, що впливають на власне здоров'я.Це сталося за рахунок  занять на свіжому повітрі, загартування, дихальних вправ, якісного харчування.

В наступному 2021/2022 навчальному році планується  впровадження роботи щодо інноваційних форм фізичної рухової активності, які будуть спрямовані на розвиток рухового інтелекту, навичок особистісного фізичного розвитку, використання ігрових рухових завдань, які  значно покращать  показники моніторингових досліджень з фізичного розвитку.

Педагогічна діяльність  педагогічних працівників закладу дошкільної освіти

      Методична робота з педагогічними кадрами була побудована на принципах доступності, рівності умов для кожного педагогічного працівника, безперервності їх професіонального вдосконалення. Структура роботи сприяла реалізації  поставлених завдань; підвищення  рівня професійної майстерності кожного педагога. Всі форми роботи планувались з урахуванням загальної та професійної компетентності  педагогів.

      З метою подальшого підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників: отримано 179 сертифікатів, 23 свідоцтва, 12 грамот, взяли участь у 119 вебінарах; 29 жовтня 2020 року  взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції (з міжнародною участю) «Монтессорі – педагогіка: історія, теорія, перспективи розвитку».

       У яслах-садку систематично проводяться показові перегляди усіх видів діяльності, в ході проведення яких педагоги мають можливість обмінюватися досвідом, ознайомлюватися з новими технологіями організації освітнього процесу. Аналіз переглянутих заходів свідчить про те, що педагоги різних рівнів кваліфікації налагодили конструктивну взаємодію з вихованцями, створили педагогічні умови у групах для реалізації дітьми своїх можливостей.

Для перспективного напряму діяльності ясел-садка, зорієнтованого на забезпечення соціально-родинно-педагогічних умов для особистості дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок, для їх самовизначення та самореалізації в яслах-садку працює дошкільна психолого-медико-педагогічна служба (ПМП служба).

      Упродовж  2020/2021 н.р. було проведено 3 засідання консиліуму, на яких розглядалися  питання: забезпечення гуманної адаптації малюка до дитячого садка; специфіка взаємодії з батьками під час підготовки дитини до школи; обговорення результатів обстеження Інклюзивним ресурсним центром; обговорення динаміки мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку, проведеної вихователями груп загального розвитку; виявлення, облік та надання індивідуальної корекційної допомоги дітям-логопатам, що мають вади психічного та розумового розвитку.

      За рік обстежено 230 дітей, на консиліумі – 14 дітей. При обстеженні дітей випускників - 66 чол. виявилось, що до школи з виправленим мовленням йдуть 60 дітей,  в підготовчу  групу дитячого садка – 5 дітей,  в цент розвитку – 1  дитина.

     Результативність корекційної та розвивальної роботи складає  19%, про що свідчать показники вихідної діагностики  (ретестування).

      Кількість батьківських звернень за консультаціями залишилась сталою. За період 2020/2021 років було проведено 2 тренінги для батьків, метою яких здебільшого була допомога в  адаптації до дитячого колективу дітей групи ризику, дізнатися про причини негативних реакцій у дитини на дитячий садок, що варто знати про  феномен прихованої агресії, допомогти батькам опанувати мистецтво родинного виховання .

      Адміністрацією та педагогами ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім'єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці: батьківські збори, індивідуальні консультації різних спеціалістів, виготовлення  саморобок на виставки разом з дітьми, залучення батьків до активної участі у проведення різноманітних дитячих свят та розваг.

      У яслах-садку забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти. Реалізація наступності передбачає об’єднання комплексів організаційних заходів, спрямованих на задоволення вікових і особистих потреб дітей старшого дошкільного  і молодшого шкільного віку. Упродовж року були проведені онлайн зустрічі з питань забезпечення наступності у діяльності ясел-садка і школи; у березні була організована онлайн зустріч батьків дітей старших груп, які йдуть до школи, і вчителів початкових класів, на якій вчителі і шкільний психолог надали батькам поради щодо підготовки дитини до школи.  У кінці навчального року вихователі старших груп познайомилися з  методикою проведення уроків в  ЗОШ №47 в умовах реформування української школи. Вихователі не лише накопичували знання, уміння і навички, а й розвивали кожну дитину, вчили її оперувати своїми знаннями, застосовувати засвоєні в одних ситуаціях способи дій для розв’язання різноманітних проблем, пов’язаних з орієнтацією дитини в життєвих обставинах. Отже, у наших дітей шестирічного віку  з’явилися ознаки соціальної  зрілості  дошкільника.

Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

     У яслах-садку сформовано стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Директор сприяє створенню психологічно комфортного  середовища, яке  забезпечує  конструктивну співпрацю батьків, педагогічних та інших працівників закладу  на взаємну довіру.

     Інформаційно- просвітницький  простір ясел-садка є доступним та сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу. На сайті ясел-садка постійно оновлювалася інформація щодо публічних фінансових звітів, організації  освітнього процесу, електронної реєстрації, харчування, освітніх послуг, рекомендацій батькам тощо. На сайті  з'явилася  нова сторінка «Дистанційне навчання», на якій всіма категоріями спеціалістів виставлялися матеріали на допомогу батькам по роботі з дітьми. Відснято 67 роликів по всім видам діяльності за програмою «Дитина». В роботі з батьками використовувалися різні шляхи  передачі інформації: вайбер, феисбук, дзвінок-запит, група ясел-садка на ютубі «Надія України». Репортаж про організацію роботи закладу під час карантину було висвітлено на каналі «Суспільний UA».

     Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом ясла-садок  укомплектований згідно з штатним розписом на 100% . Загальна кількість штатних  одиниць становить 54 чоловіка.

     У 2020/2021 навчальному році  освітньо-виховний процес забезпечували 27 педагогів. Показники якісного складу педагогів за освітнім, кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними. Вищу педагогічну  освіту мають 24 педагоги, що складає 89%, базову – 3 педагоги (11%); за результатами атестації: вищу категорію мають 6 педагогів (22%), І категорію – 10 педагогів (37%), ІІ категорію – 6 педагогів (22%) , спеціаліст – 5 педагогів (19%), звання «вихователь-методист» - 6 педагогів (22%), звання «старший вихователь» -1 чол.

       В цілому, в закладі створено дієвий колектив педагогічних працівників, який дозволяє  задовольняти  потреби населення  у здобутті дошкільної освіти.

     Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта . Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам у роботі. Постійно контролювалося: планування освітньої роботи, готовність педагогів до робочого дня, медико-педагогічний контроль за оздоровчою роботою, формування культурно-гігієнічних навичок та самообслуговування, якість проведення свят, розваг тощо.

     Медична сестра щоденно контролювала санітарний стан в закладі, своєчасне проходження медоглядів працівниками, дотримання режиму дня, забезпечувала повноцінний контроль за якістю організації харчування.

      Директор ясел-садка  створювала умови для  впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, участі педагогів у експериментальній діяльності.

     1 лютого 2021 року ясла-садок  заключив Договір з Інститутом  психології імені Г.С.Костюка НАПН України про співробітництво  у науково-експериментальній діяльності щодо впровадження результатів наукових досліджень у практику за темою «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи». 20 травня 2021 року ясла-садок взяв участь у ІІ Всеукраїнському науково-практичному семінарі  за цією темою. Практичний психолог  представила презентацію на тему «Взаємодія сім'ї і закладу дошкільної освіти як умова забезпечення психологічної готовності дитини до навчання в умовах реформування української школи».

       Діяльність закладу базується на засадах людиноцентризму, прийняття  управлінських рішень на основі конструктивної співпраці  учасників освітнього процесу, взаємодії з місцевою громадою.

      Родина і заклад дошкільної освіти –два суспільних інститута, які закладають фундамент майбутньої дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом. Тому ми впроваджуємо  найрізноманітніші форми роботи з батьками. Одна зі складових нашої роботи – це сумісна праця з благоустрою території та партнерство в покращені матеріально-технічної бази закладу. Садочок – красивий та сучасний, звичайно, це постійна кропітка робота батьків та працівників закладу в його утриманні та модернізації.

    З метою морального стимулювання, за успіхи в роботі, згідно з існуючими законодавчими актами та Положеннями, педагогічні працівники одержували грошову винагороду та премії.

    Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснювалося регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин. Щодо соціально-трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової  первинної організації забезпечували належні умови соціального захисту працівників.

    Керівник закладу  забезпечував: реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення («Положення про академічну доброчесність» протокол №2 від 27.11.2020р., наказ №243 від 01.12.2020)  та  проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції.

      Колектив Херсонського ясел-садка  №65 комбінованого типу Херсонської міської ради  і надалі буде продовжувати працювати над впровадженням інноваційних технологій, підвищенням якості  дошкільної освіти шляхом модернізації  її  змісту.

 

                                                                                від  28.05.2021року

Освітнє середовище закладу дошкільної освіти

      Будівля, приміщення, споруди, обладнання і територія ясел-садка є безпечними, комфортними, естетичними та справними.

      Природне освітлення  садочку  забезпечували великі вікна, в які встановлені склопакети, що забезпечували відмінні теплозберігаючі характеристики в поєднанні з високими показниками світлопропускання. Штучне освітлення забезпечували  240 енергозберігаючих ламп.

     Опалювальна система ясел-садка знаходиться в належному стані. Систематично ведеться моніторинг обліку споживання електроенергії, тепла, води, який кожного дня передається на сайт «umuni». Розроблені заходи щодо економного використання енергоносіїв.

    Санітарно-гігієнічні умови утримання закладу відповідають вимогам. Середня температура повітря в приміщеннях не нижче +19°, забезпечено гаряче водопостачання  через бойлери.

     На дитячих ігрових майданчиках встановлено нове дерев'яне обладнання: автобус, потяг, казковий будиночок з гіркою, павільон, пісочниці з навісом, столики, лавки, криниця.

     Впродовж 2020-2021 н.р. були придбані сучасні кольорові меблі, які  розміщені так, щоб максимально вивільнити площу для ігрової і рухливої діяльності дітей. У кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе слідуючі елементи системи альтернативної комунікації: розклад, меню, екран настрою, ранкові зустрічі, стіна творчості, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей, полегшує процес адаптації та соціалізації. У приміщеннях всіх вікових груп створено розвивальне середовище: здоров'язбережувальне, ігрове, мистецьке, читацьке, сенсорно-когнітивне, етнографічне, еколого-природниче, трудове, психологічне, технічне, батьківського просвітництва.

       Всі приміщення для роботи з дітьми забезпечено необхідним обладнанням, посібниками, іграшками у відповідності до освітньої  програми «Дитина» та типу закладу.

      В яслах-садку діє комісія, яка веде облік та списання відпрацьованого м'якого та твердого інвентарю,  проводить профілактичну роботу щодо його збереження.

       Безперебійне функціонування ясел-садка забезпечено бюджетними та позабюджетними коштами. Упродовж звітного періоду було виділено 6947,74  грн.

бюджетних коштів, за які придбано дезінфекційні засоби, рушники паперові, пирометр, мило бактеріальне.

        За кошти зі спецрахунку  на суму 15607,75 грн. було придбано: двері противопожежні (електрощитова) та двері вхідні двостулкові зі склом.

        За позабюджетні кошти на загальну суму  173914,80 грн.. придбано та зроблено: посуд (каструлі,тарілки, чашки, відра) – 4937 грн., методична література (посібники, ігри, зошити, книги) – 5149 грн., меблі дитячі (столи, шафи, лавки, ящики для іграшок, полиці) – 31145 грн., дворове обладнання (пісочниці, будинок-бесідка, лавки, столики) – 17800 грн., електрообладнання (бойлер, телевізор, венти-лятор) – 9037,60 грн.,  фарба  - 7000 грн., термометри – 1328 грн., термокилимки – 1400 грн., ремонтні роботи – 21635 грн., змішувачі, крани – 1141 грн., іграшки – 4638 грн., канцтовари – 1641 грн., господарчі товари – 22723 грн., миючі засоби – 10340 грн., ремонт електрообладнання  - 14000 грн., оплачено за послуги – 20000 грн.

       Піклуючись про безпеку вихованців та працівників закладу було придбано пісок та відсів, які використовувалися під час ожеледиці.

       Для повноцінної організації  протипожежної безпеки в заклад  придбані та встановлені евакуаційні лампи «вихід» - 2 шт., додаткове обладнання для гасіння пожежі: сокира, багор, кошма, лопати – 2 шт., розтруб пожежний.

       Різноманітне, безпечне, корисне та збалансоване харчування відповідало потребам усіх вихованців та є однією з головних складових турботи про зміцнення та збереження здоров'я дітей. У яслах-садку організація харчування ведеться відповідно до статті 25 Закону України «Про освіту» від 23.05.91р. № 1060-ХІІ (із змінами), статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006р. № 298/227, спільному Наказу МОН молоді та спорту України та МОЗ України від 26.02.2013р. №202/165 «Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», а також Постанові КМУ №305 від 24.03.2021р. «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

У яслах-садку здійснювався триразовий режим харчування дітей відповідно до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.04 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих навчальних закладах» з урахуванням розподілу їжі за калорійністю Перелік страв, які готуються, затверджені у міській СЕС. Контроль за закладкою продуктів в котел на харчоблоці здійснювався черговими  згідно  графіку, затвердженому  керівником.

У яслах-садку створена рада з харчування (наказ №225 від 05.10.2020р.), яка залучала  батьків вихованців до проведення контролю за організацією харчування, до проведення Дня відкритих дверей «Виконання норм та вимог щодо харчування дітей в ЗДО» (екскурсія на харчоблок).

Згідно наказу в яслах-садку створена робоча група НАССР,  метою якої є  удосконалення запобіжних дій і управління ними з метою забезпечення вимог з безпеки і якості продукції. Політика в області безпеки харчової продукції ясел-садка – це забезпечення стабільності якості продукції на всіх етапах її циклу.

Адміністрацією здійснювався постійний контроль за організацією харчування в групах (дотримання режиму харчування, виховання культурно-гігієнічних навичок під час споживання їжі дітьми, ознайомлення дітей зі стравами, які ними споживаються, дотримання санітарно-гігієнічних вимог) та на харчоблоці (дотримання технології приготування страв, дотримання санітарно-гігієнічних вимог працівниками харчоблоку, видача страв на групи).

Педагогічні працівники дотримувалися принципів наступності, єдності вимог в яслах-садку і в родині. Питання раціонального харчування дітей вносилися у тематику засідань батьківських комітетів груп, батьківських зборів: «Ще ложечку?, або Як батькам навчитися правильно годувати дітей», «Вплив культури харчування на здоров'я дітей», «Столовий етикет для дітей і дорослих. Що не можна робити за столом», «Почую кожного! Або як урахувати вимоги батьків вихованців щодо організації харчування». Організація харчування  у закладі сприяє формуванню  культурно-гігієнічних навичок  здобувачів дошкільної освіти.

Їжа видавалася дітям у визначений час згідно з графіком та  режимом дня.

Слід зазначити, що на протязі 2020-2021 н.р. не було жодного випадку харчових отруєнь, гострої кишкової інфекції, що свідчить про належний стан організації харчування.

        Аналіз щоденних норм харчування показав, що недовиконання норм продуктів харчування викликане невідповідністю вартості продуктів.  Збільшення оплати за харчування у два рази дало можливість покращити  показники виконання норм на 100% з м’яса, масла вершкового, олії, цукру, круп, хліба. Показники виконання норм з овочів та  свіжих фруктів залишаються сталими, тому, що по причині відсутності овочерізки,  не  готувалися овочеві салати.

      У закладі харчувалися діти пільгових категорій: безкоштовно: - діти-інваліди – 2 дитини, діти воїнів АТО – 9 дітей, діти вимушених переселенців -4 дитини,  50% від загальної суми: багатодітні родини – 10 дітей, малозабезпечені– 1 дитина.

       У яслах-садку створено умови  для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я  здобувачів дошкільної освіти.

Медичне обслуговування у яслах-садку здійснювалося відповідно вимог чиного законодавства. Виконання заходів лікувально-профілактичного, оздоровчого, протиепідемічного, санітарно-гігієнічного характеру та санітарно-просвітницьку роботу з персоналом ясел-садка і батьками вихованців забезпечувала  медична сестра старша закладу.

Щоквартально та щомісячно (групи раннього віку) з метою обстеження фізичного розвитку вихованців здійснювалися антропометричні вимірювання, в інформаційних куточках кожної вікової групи висвітлювалися антропометричні дані, завдяки чому батьки можуть простежити за розвитком своєї дитини. Щороку організовується поглиблений огляд дітей старших груп лікарями-спеціалістами (ревматологом, хірургом, ортопедом, окулістом, лікарем ЛФК, логопедом, психіатром). Огляд дітей на педикульоз проводився щоденно вихователями груп та один раз на 10 днів медичною сестрою.

Особлива увага при організації медичного обслуговування надавалася дітям, які стоять на диспансерному обліку з виявленими захворюваннями. Щомісячно лікар дитячої поліклініки проводив огляд таких дітей, надавав рекомендації.

Профілактичні щеплення проводилися відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України №720 від 31.01.2000р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні». Перед щепленням обов'язково здійснювався огляд дітей лікарем. Батьки попередньо ознайомлювалися під особистий підпис про строки виконання щеплень їхнім дітям. За бажанням батьків щеплення проводились в поліклініці за місцем проживання. План виконання  профілактичних щеплень «поліомієліту» та «манту»  по яслам-садку складає 97%,  а «кір, краснуха, паратит» - 100%   Звіт про проведення щеплень та їх аналіз систематично передавався в дитячу поліклініку та реєструвався в журналі профілактичних щеплень.

        Вихователями під контролем медичної сестри проводилася оздоровча робота: розроблено доцільний режим дня, щоденно з дітьми проводилася  дихальна гімнастика, кольоротерапія, піскова терапія. Щомісяця в групах дошкільного віку організовувалися  Дні здоров'я. Медсестрою та вихователем-методистом регулярно здійснювався медико-педагогічний контроль, результати якого фіксувалися у відповідних протоколах.

     Створювалися екологічно сприятливі умови в приміщені для ігор та занять дітей: дотримання санітарно-гігієнічних вимог;  индивідуалізація режимних процесів з урахуванням здоров'я і розвитку дитини; культура гігієнічного обслуговування дітей (туалет, годування, сон, одягання на прогулянку).

Аналізуючи стан захворюваності дітей можна зробити висновки, що основні захворювання - це ГРВЗ  та інші.

       У 2020/2021 н.р. не було зафіксовано жодного випадку шлунково-кишкових інфекцій. В поточному році лікарі-спеціалісти відзначили зменшення  плоскостопості, захворювань верхніх дихальних шляхів, покращення зору. Загальний аналіз захворюваності дітей показав, що всього по хворобі зафіксовано 780 випадків, з них по ГРВЗ – 59, інфекційним захворюванням -  0 випадків, іншим захворюванням – 721. Зменшення кількості випадків в порівнянні з минулим роком становить  11%.

     Директор та сестра медична старша  постійно контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму та санітарний стан, що теж відігравало невід'ємну  роль у збереженні здоров'я вихованців.

      З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в закладі упродовж року проводилася санітарно-просвітницька робота  та контроль за виконанням щеплень дітей згідно календаря щеплень  з батьками, працівниками та дітьми.

За результатами перевірок  приміщення ясел-садка та виконання працівниками закладу санітарно-гігієнічних норм знаходиться у задовільному стані. Усі приписи  виконані на 100%.

        Випадків дитячого травматизму не було.

Ясла-садок планував та реалізовував діяльність щодо запобігання будь-яким проявам  дискримінації та булінгу в закладі.

В яслах-садку постійно проводилися заходи з пропаганди психолого-педагогічних знань щодо соціального захисту дітей. На батьківських зборах  (у форматі ZOOM) практичний психолог доповідала батькам про систему соціального захисту. Було доведено до відома працівників та батьків алгоритм дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з насильством в сім'ї. Ознайомлено педагогів про неухильне виконання  ст.54, ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїми  моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки  педпрацівників, захищати дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.

На стенді «Психологія від А до Я» постійно оновлювалася актуальна інформація : було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім'ї.

На сайті ясел-садка yasla-sadok65.ks.ua організована сторінка практичного психолога «Протидія булінгу», де батьки мали змогу ознайомитись  з Порядком подання та розгляду  заяв протидії булінгу та консультаціями з даної теми.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що робота з соціального захисту  вихованців проводилася планово, в системі і виконувалася на достатньому рівні.

        Освітнє середовище ясел-садка сприяло соціалізації особистості та мотивувало здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій, навичками та уміннями.

Здобувачі дошкільної освіти

      Організація освітнього процесу у яслах-садку  сприяла набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Екопростір розвитку дитини», «Гра дитини», «Комунікативний розвиток особистості», «Дитина у світі мистецтва», «Конструювання», визначених інваріативною складовою Базового компоненту дошкільної освіти.

      Згідно з рішенням педагогічної ради  ясел-садка (протокол №1 від 26.08.2020 року) та наказу №186 від 03.09.2020 року освітній процес у закладі здійснювався за програмою «Дитина», «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ» Ю.В.Рібцун, «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього та старшого дошкільного віку із ЗНМ» Л.І.Трофименко.

      У яслах-садку створювалися умови для реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти, а саме для впровадження  додаткових освітніх послуг: гурток з музичного виховання «До-мі-соль-ка» та  фізкультурно-оздоровчого направлення «Ритм» (зі степами). Гуртки працювали за згодою з батьками та з урахуванням індивідуальних особливостей  дітей.  В порівнянні з минулим роком охоплення дітей гуртковою роботою зменшилося на 35% ( причина – карантин з приводу на COVID-19, не дозволяється  з’єднувати дітей з різних груп).

      Основними формами організаційної роботи освітньої діяльності дітей є: індивідуальні та групові  заняття – тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, бінарні та підсумкові. У закладі забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня  та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей. Гранично допустиме навантаження відповідає віковій групі.

      У яслах-садку визначено систему здійснення внутрішнього моніторингу  підсумкових і проміжних результатів засвоєння програми, що дозволяло оцінити динаміку досягнень здобувачів дошкільної освіти. Ключевим етапом моніторингу якості сформованих знань дітей є виявлення найбільш сформованих компетентностей відповідно до Базового компоненту. На сьогоденні  показником ефективності  реалізації завдань БКДО є його наступність зі стандартами нової української школи. Розвиток мовлення дошкільника має особливе значення у формуванні особистості. Моніторинг показав, що діти вже користуються всіма частинами мови, правильно вживають  прості граматичні форми, намагаються будувати  складнопідрядні та складносурядні речення. Вони можуть вільно розповідати про свою сім'ю, про себе, складають невеличкі розповіді. Моніторинг з мовленнєвого розвитку показав динаміку  високого та достатнього рівня в порівнянні з 2020 роком на 3%. Це досяглося за рахунок проведення семінарів-практикумів, педрад, конкурсів, батьківських зборів, на яких велика увага приділялася виробленню мовленнєвої компетентності як у дітей, так і у дорослих. Але на сьогодні залишається нагальним питання щодо розвитку мовлення дітей, користування  мовою у різних життєвих ситуаціях; залучення дітей до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми та дорослими.

         Визначення рівня засвоєння вихованцями змісту освіти за освітньою лінією «Особистість дитини» передбачала вимірювання показників щодо формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових вмінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпеки життєдіяльності.

        Зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» включає у себе формування у дітей дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та  відповідального екологічного ставлення до природного довкілля; природничу освіченість, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи.

        Оцінка рівня засвоєння вихованцями змісту освіти за освітньою лінією «Дитина в соціумі», передбачала формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських  взаємин, готовності  співпереживати та співчувати іншим; долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати  з ними свої зусилля для досягнення спільного результату.

       Оцінювання за освітньою лінією «Дитина у світі культури» ґрунтувалось на засадах формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури  та безпеки праці. Музичні керівники упродовж року проводили цікаві інтегровані заняття, і як результат творчої діяльності, це відтворювалось в святах, музичних виставах, розвагах, театралізованій діяльності, постановах лялькових театрів. Діти збагатились музичними враженнями, навчились слухати та розуміти класичні твори; полюбили українську народну, сучасну музику; на слух розрізняють  гру різних музичних інструментів.

         Вимірювання  результатів діяльності за освітньою лінією «Дитина в  сенсорно-пізнавальному світі» визначалось у рівні сформованості доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, які  відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів  довколишнього світу; спрямованих на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень.           Освітня лінія «Гра дитини» визначала  формування у дітей умінь і навичок, які  направлені на розвиток творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у вихованців стійкого інтересу до пізнання довкілля й реалізації себе в ньому.

        В яслах-садку  створенні всі належні умови для фізичного виховання дошкільників. Педагоги вдало використовували методи, прийоми, способи організації дітей при проведенні фізкультурних занять, спортивних заходів. Використовувались традиційні і нетрадиційні методи та прийоми навчання за методикою Є.С.Вільчковського, М.М.Єфименка та О.П.Аксьонової. У закладі проводилися різні заходи з фізичної  культури: щоденна ранкова гімнастика, заняття, спортивні розваги, свята, Дні здоров’я, Тижні здоров’я (за планом), гімнастика пробудження після сну, фізкультхвилинки та фізкультпаузи під час занять.

У кожній віковій групі заведено листки здоров'я вихованців. Відповідно до запису у листку здоров'я здійснювався індивідуальний та диференційований підхід, враховувався стан індивідуального здоров'я дитини під час фізичних навантажень.

Починаючи з 2014 року на базі ясел-садка працює школа інноваційних технологій «Школа розумного руху». Це інноваційна програма з фізичного виховання дітей в системі «ЗДО - початкова школа» за методикою О.П.Аксьонової.  Педагогічний процес здійснювався за двома напрямками: відмови від авторитарного стилю, директивного навчання, заборон, примусів та функціонування не репресивної педагогіки, коли кожен вихованець усе цінне для себе має відшукати сам. За сім  років роботи за цією програмою  діти  позбавилися комплексів щодо свого тіла, темпераменту, стали більш впевнені у своїх здібностях. Під час карантину по короновірусу інструктором з фізичної культури були розроблені рекомендації  для батьків  «Фізичні вправи в умовах карантину»  та для молодих педагогів «Виконання основних рухів» , які виставлені на сайті ясел-садка та  управління освіти Херсонської міської ради . 

      Ефективним засобом оздоровлення та фізичного виховання дітей є прогу-лянки, які вихователі організовували на ігрових майданчиках, обладнаних для кожної вікової групи.

     У всіх вікових групах систематично проходили організовані заняття по вихованню здорового способу життя, удосконаленню умінь догляду за своїм тілом. Аналіз роботи з даного питання показав, що у порівнянні з 2020 роком на 17% збільшилася кількість дітей, які свідомо дотримуються культурно-гігієнічних вимог, знають корисні та шкідливі фактори, що впливають на власне здоров'я.Це сталося за рахунок  занять на свіжому повітрі, загартування, дихальних вправ, якісного харчування.

В наступному 2021/2022 навчальному році планується  впровадження роботи щодо інноваційних форм фізичної рухової активності, які будуть спрямовані на розвиток рухового інтелекту, навичок особистісного фізичного розвитку, використання ігрових рухових завдань, які  значно покращать  показники моніторингових досліджень з фізичного розвитку.

Педагогічна діяльність  педагогічних працівників закладу дошкільної освіти

      Методична робота з педагогічними кадрами була побудована на принципах доступності, рівності умов для кожного педагогічного працівника, безперервності їх професіонального вдосконалення. Структура роботи сприяла реалізації  поставлених завдань; підвищення  рівня професійної майстерності кожного педагога. Всі форми роботи планувались з урахуванням загальної та професійної компетентності  педагогів.

      З метою подальшого підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників: отримано 179 сертифікатів, 23 свідоцтва, 12 грамот, взяли участь у 119 вебінарах; 29 жовтня 2020 року  взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції (з міжнародною участю) «Монтессорі – педагогіка: історія, теорія, перспективи розвитку».

       У яслах-садку систематично проводяться показові перегляди усіх видів діяльності, в ході проведення яких педагоги мають можливість обмінюватися досвідом, ознайомлюватися з новими технологіями організації освітнього процесу. Аналіз переглянутих заходів свідчить про те, що педагоги різних рівнів кваліфікації налагодили конструктивну взаємодію з вихованцями, створили педагогічні умови у групах для реалізації дітьми своїх можливостей.

Для перспективного напряму діяльності ясел-садка, зорієнтованого на забезпечення соціально-родинно-педагогічних умов для особистості дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок, для їх самовизначення та самореалізації в яслах-садку працює дошкільна психолого-медико-педагогічна служба (ПМП служба).

      Упродовж  2020/2021 н.р. було проведено 3 засідання консиліуму, на яких розглядалися  питання: забезпечення гуманної адаптації малюка до дитячого садка; специфіка взаємодії з батьками під час підготовки дитини до школи; обговорення результатів обстеження Інклюзивним ресурсним центром; обговорення динаміки мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку, проведеної вихователями груп загального розвитку; виявлення, облік та надання індивідуальної корекційної допомоги дітям-логопатам, що мають вади психічного та розумового розвитку.

      За рік обстежено 230 дітей, на консиліумі – 14 дітей. При обстеженні дітей випускників - 66 чол. виявилось, що до школи з виправленим мовленням йдуть 60 дітей,  в підготовчу  групу дитячого садка – 5 дітей,  в цент розвитку – 1  дитина.

     Результативність корекційної та розвивальної роботи складає  19%, про що свідчать показники вихідної діагностики  (ретестування).

      Кількість батьківських звернень за консультаціями залишилась сталою. За період 2020/2021 років було проведено 2 тренінги для батьків, метою яких здебільшого була допомога в  адаптації до дитячого колективу дітей групи ризику, дізнатися про причини негативних реакцій у дитини на дитячий садок, що варто знати про  феномен прихованої агресії, допомогти батькам опанувати мистецтво родинного виховання .

      Адміністрацією та педагогами ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім'єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці: батьківські збори, індивідуальні консультації різних спеціалістів, виготовлення  саморобок на виставки разом з дітьми, залучення батьків до активної участі у проведення різноманітних дитячих свят та розваг.

      У яслах-садку забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти. Реалізація наступності передбачає об’єднання комплексів організаційних заходів, спрямованих на задоволення вікових і особистих потреб дітей старшого дошкільного  і молодшого шкільного віку. Упродовж року були проведені онлайн зустрічі з питань забезпечення наступності у діяльності ясел-садка і школи; у березні була організована онлайн зустріч батьків дітей старших груп, які йдуть до школи, і вчителів початкових класів, на якій вчителі і шкільний психолог надали батькам поради щодо підготовки дитини до школи.  У кінці навчального року вихователі старших груп познайомилися з  методикою проведення уроків в  ЗОШ №47 в умовах реформування української школи. Вихователі не лише накопичували знання, уміння і навички, а й розвивали кожну дитину, вчили її оперувати своїми знаннями, застосовувати засвоєні в одних ситуаціях способи дій для розв’язання різноманітних проблем, пов’язаних з орієнтацією дитини в життєвих обставинах. Отже, у наших дітей шестирічного віку  з’явилися ознаки соціальної  зрілості  дошкільника.

Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

     У яслах-садку сформовано стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Директор сприяє створенню психологічно комфортного  середовища, яке  забезпечує  конструктивну співпрацю батьків, педагогічних та інших працівників закладу  на взаємну довіру.

     Інформаційно- просвітницький  простір ясел-садка є доступним та сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу. На сайті ясел-садка постійно оновлювалася інформація щодо публічних фінансових звітів, організації  освітнього процесу, електронної реєстрації, харчування, освітніх послуг, рекомендацій батькам тощо. На сайті  з'явилася  нова сторінка «Дистанційне навчання», на якій всіма категоріями спеціалістів виставлялися матеріали на допомогу батькам по роботі з дітьми. Відснято 67 роликів по всім видам діяльності за програмою «Дитина». В роботі з батьками використовувалися різні шляхи  передачі інформації: вайбер, феисбук, дзвінок-запит, група ясел-садка на ютубі «Надія України». Репортаж про організацію роботи закладу під час карантину було висвітлено на каналі «Суспільний UA».

     Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом ясла-садок  укомплектований згідно з штатним розписом на 100% . Загальна кількість штатних  одиниць становить 54 чоловіка.

     У 2020/2021 навчальному році  освітньо-виховний процес забезпечували 27 педагогів. Показники якісного складу педагогів за освітнім, кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними. Вищу педагогічну  освіту мають 24 педагоги, що складає 89%, базову – 3 педагоги (11%); за результатами атестації: вищу категорію мають 6 педагогів (22%), І категорію – 10 педагогів (37%), ІІ категорію – 6 педагогів (22%) , спеціаліст – 5 педагогів (19%), звання «вихователь-методист» - 6 педагогів (22%), звання «старший вихователь» -1 чол.

       В цілому, в закладі створено дієвий колектив педагогічних працівників, який дозволяє  задовольняти  потреби населення  у здобутті дошкільної освіти.

     Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на інформування про стан об’єкта . Саме з цією метою діяльність адміністрації була злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало можливість запобігати негативним результатам у роботі. Постійно контролювалося: планування освітньої роботи, готовність педагогів до робочого дня, медико-педагогічний контроль за оздоровчою роботою, формування культурно-гігієнічних навичок та самообслуговування, якість проведення свят, розваг тощо.

     Медична сестра щоденно контролювала санітарний стан в закладі, своєчасне проходження медоглядів працівниками, дотримання режиму дня, забезпечувала повноцінний контроль за якістю організації харчування.

      Директор ясел-садка  створювала умови для  впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, участі педагогів у експериментальній діяльності.

     1 лютого 2021 року ясла-садок  заключив Договір з Інститутом  психології імені Г.С.Костюка НАПН України про співробітництво  у науково-експериментальній діяльності щодо впровадження результатів наукових досліджень у практику за темою «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи». 20 травня 2021 року ясла-садок взяв участь у ІІ Всеукраїнському науково-практичному семінарі  за цією темою. Практичний психолог  представила презентацію на тему «Взаємодія сім'ї і закладу дошкільної освіти як умова забезпечення психологічної готовності дитини до навчання в умовах реформування української школи».

       Діяльність закладу базується на засадах людиноцентризму, прийняття  управлінських рішень на основі конструктивної співпраці  учасників освітнього процесу, взаємодії з місцевою громадою.

      Родина і заклад дошкільної освіти –два суспільних інститута, які закладають фундамент майбутньої дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом. Тому ми впроваджуємо  найрізноманітніші форми роботи з батьками. Одна зі складових нашої роботи – це сумісна праця з благоустрою території та партнерство в покращені матеріально-технічної бази закладу. Садочок – красивий та сучасний, звичайно, це постійна кропітка робота батьків та працівників закладу в його утриманні та модернізації.

    З метою морального стимулювання, за успіхи в роботі, згідно з існуючими законодавчими актами та Положеннями, педагогічні працівники одержували грошову винагороду та премії.

    Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснювалося регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин. Щодо соціально-трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової  первинної організації забезпечували належні умови соціального захисту працівників.

    Керівник закладу  забезпечував: реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення («Положення про академічну доброчесність» протокол №2 від 27.11.2020р., наказ №243 від 01.12.2020)  та  проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції.

      Колектив Херсонського ясел-садка  №65 комбінованого типу Херсонської міської ради  і надалі буде продовжувати працювати над впровадженням інноваційних технологій, підвищенням якості  дошкільної освіти шляхом модернізації  її  змісту.

 

 

Херсонський ясла-садок №65

вул.Уварова 6-а
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
тел.: 26-42-30

Написати